OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych RODO) informuję, iż: 

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Ostrowski, Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim z siedzibą w: 63-400 Ostrów Wielkopolski, al. Powstańców Wielkopolskich 16, tel.: 62 737 84 00, fax.: 737 84 33, e-mail: starostwo@powiat-ostrowski.pl, www.powiat-ostrowski.pl.
  2. Administrator Danych powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą
    w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim, tel.: 62 737 84 38, fax.: 737 84 56,
    e-mail: iod@powiat-ostrowski.pl,
    • dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w celu realizacji obowiązków Administratora Danych, w związku z załatwianą sprawą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c)
      rozporządzenia RODO, co oznacza iż przetwarzanie danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
    • w celach archiwalnych.
  3. Dane osobowe będą usuwane w terminach wskazanych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych lub innych przepisach prawa, regulujących czas przetwarzania danych, którym podlega Administrator Danych.
  4. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Administratora Danych (np.: podmiotom serwisującym systemy informatyczne i aplikacje, w których przetwarzane są dane osobowe), instytucjom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa (np.: organom administracji, sądom,) oraz innym podmiotom, w zakresie, w jakim są one uprawnione do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa
  5. Podanie danych Osobowych jest dobrowolne, co oznacza, że nie ma Pani/Pan ani ustawowego ani umownego obowiązku podania tych danych. Jednakże w sytuacji, gdy nie podadzą nam Państwo tych danych, realizacja zadania nie będzie możliwa.
  6. Osoba, której dane są przetwarzane, w granicach określonych rozporządzeniem RODO, ma prawo do:
    • żądania od Administratora Danych dostępu do swoich danych osobowych,
    • sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Przechodzę do serwisu
Logo Biuletyn Informacji Publicznej Logo Powiatu Ostrowskiego

Wydanie prawa jazdy po egzaminie

Prawo jazdy określonej kategorii jest wydawane przez Starostę po ukończeniu właściwego szkolenia oraz po otrzymaniu od ośrodka egzaminowania informacji o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek  wraz z załącznikami (znajduje się w urzędzie przy składaniu Profilu Kandydata na Kierowcę)   
  • Dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej wymagane przed wysłaniem zamówienia na prawo jazdy)
  • Prawo jazdy – jeżeli osoba posiada ( w celu unieważnienia).

DO WGLĄDU:

  • Dokument tożsamości

Miejsce złożenia dokumentów, oraz odbiór dokumentu prawa jazdy :

Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim
Wydział Spraw Społecznych – Referat Wydawania Uprawnień dla Kierowców
I poziom, pokój nr 128
Tel. 627 378 441, 627 378 401

Godziny przyjęcia interesantów:
Poniedziałek: 8:00 – 16:00
Wtorek- Piątek: 8:00 - 15:00

Termin i sposób załatwienia:

Po otrzymaniu informacji o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego oraz po otrzymaniu dowodu uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej, organ zamawia spersonalizowane dokumenty w producenta, przesyłając z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego dane i informacje zawarte we wniosku oraz fotografię i wzór podpisu wnioskodawcy. Producent przekazuje wykonane prawo jazdy do urzędu terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia otrzymania zamówienia.
Nowe prawo jazdy wydaje się po unieważnieniu dotychczas posiadanego dokumentu.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 155, z późn zm.)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. 2016 r. poz. 231)
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 2 sierpnia 2012 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2012 r. poz. 973, z późn. zm.)

Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wydania prawa jazdy wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Starosty Ostrowskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Opłaty:

Za wydanie prawa jazdy należy uiścić opłatę w wysokości 100,50 zł (w tym opłata komunikacyjna 100zł oraz opłata ewidencyjna 0,50zł) na konto Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim nr konta:

  1. 78 8431 0008 0013 1632 2001 0001 (dowód wpłaty można pobrać w pokoju nr 128, I poziom budynku Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim), lub przelewem
  2. Kartą płatniczą bezpośrednio przy załatwieniu sprawy (prowizja wynosi 2 zł).
  3. Za pośrednictwem portalu InfoCar znajdującego się na stronie internetowej www.info-car.pl (prowizja wynosi 2 zł).

UWAGA:

Na stronie internetowej: www.kierowca.pwpw.pl można sprawdzić czy prawo jazdy jest gotowe do odbioru.

Czas udostępnienia: 2020-06-29
Pokaż metadane