Rejestracja pojazdu zabytkowego
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o rejestrację pojazdu (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej)
 - Załączniki:
- dowód własności pojazdu;
 - dowód rejestracyjny pojazdu;
 - tablice rejestracyjne;
 - uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów ;
 - zaświadczenie z przeprowadzonego badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego;
 - w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub jednego ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa;
 - dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
 
 - Do wglądu:
- dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych);
 - aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) i zaświadczenie o numerze REGON (dotyczy podmiotów posiadających osobowość prawną);
 - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą)
 
 
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim
 Wydział Spraw Społecznych
 Referat Rejestracji Pojazdów
 ul. Al. Powstańców Wielkopolskich 16
 parter, sala obsługi interesantów, stanowiska od 3-7
Poniedziałek od 8:00 do 16:00
Wtorek – piątek od 8:00 do 15:00
 Tel. 627 378 443, 627 378 444, 627 378 445, 627 378 446.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Wydanie decyzji administracyjnej o rejestracji pojazdu.
OPŁATY:
OPŁATA ADMINSITRACYJNA:
- Samochód – 100,00 zł (tablice rejestracyjne)
 - Motocykl – 50,00 zł (tablica rejestracyjna)
 - Pozwolenie czasowe – 13,00 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna)
 - Dowód rejestracyjny – 54,00 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna)
 - Komplet znaków legalizacyjnych – 12,50 zł +0,50 zł (opłata ewidencyjna)
 - Nalepka kontrolna na szybę – 18,50 zł +0,50 zł (opłata ewidencyjna)
 
OPŁATA SKARBOWA:
- 17 zł od złożonego pełnomocnictwa (wpłata na konto Urzędu Miasta Ostrowa Wielkopolskiego Wydział Finansowy nr konta: 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572)
 
Z opłaty skarbowej zwolnieni są małżonkowi, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie od decyzji można wnieść w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Starosty Ostrowskiego.
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym – tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 oraz przepisy wykonawcze do ustawy.

