Nadanie cech identyfikacyjnych – numer podwozia/nadwozia/ramy
Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych
w przypadku pojazdu:
- zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako SAM,
- w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednia ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;
- odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu,
- nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
- w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;
- w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy.
1. WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek (dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej)
- Załączniki (w zależności od w/w przypadków):
- oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że pojazd jest pojazdem, którego markę określa się jako SAM albo;
- dowód własności ramy lub podwozia bez numeracji fabrycznej albo;
- dokument stwierdzający odzyskanie pojazdu po kradzieży albo;
- dokument potwierdzający nabycie pojazdu na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa albo;
- opinia rzeczoznawcy samochodowego (w przypadku pojazdu, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas naprawy lub wypadku drogowego);
- dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd jest zarejestrowany;
- karta pojazdu, jeżeli była wydana;
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub jednego
ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa; - dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- Do wglądu:
- dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych) lub paszport (jeśli jesteś cudzoziemcem spoza EU powinieneś mieć ze sobą paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu).
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim
Wydział Spraw Społecznych
Referat Rejestracji Pojazdów
Al. Powstańców Wielkopolskich 16
parter, sala obsługi interesantów, stanowiska od 1-10
Poniedziałek od 8:00 do 16:00
Wtorek – piątek od 8:00 do 15:00
Tel. 627 378 442, 627 378 443, 627 378 444, 627 378 445, 627 378 446.
Istnieje również możliwość umówienia wizyty przez Internet za pośrednictwem strony:
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Wydanie decyzji administracyjnej.
OPŁATY:
OPŁATA SKARBOWA:
- 10 zł za wydanie decyzji administracyjnej (wpłata na konto Urzędu Miasta Ostrowa Wielkopolskiego Wydział Finansowy nr konta: 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572);
- 17 zł od złożonego pełnomocnictwa (wpłata na konto Urzędu Miasta Ostrowa Wielkopolskiego Wydział Finansowy nr konta: 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572)
Z opłaty skarbowej zwolnieni są małżonkowi, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie od decyzji można wnieść w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Starosty Ostrowskiego.
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym oraz przepisy wykonawcze
do ustawy.