Wpis do ewidencji klubów sportowych nie prowadzących działalności gospodarczej i uczniowskich klubów sportowych
WNIOSEK O WPIS DO EWIDENCJI KLUBÓW SPORTOWYCH
Jednostka prowadząca - Wydział Edukacji, Kultury i Sportu
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wpis do ewidencji klubów sportowych.
- Protokół zebrania założycielskiego wraz z:
- uchwałą o powołaniu klubu,
- uchwałą o przyjęciu statutu,
- uchwałą o wyborze Komitetu Założycielskiego upoważnionego do czynności rejestracyjnych,
- uchwałą o wyborze Zarządu /w przypadku wyboru na zebraniu założycielskim/
- uchwałą o wyborze Komisji Rewizyjnej /w przypadku wyboru na zebraniu założycielskim/.
- Lista założycieli zawierająca:
- imię i nazwisko,
- datę i miejsce urodzenia,
- miejsce zamieszkania,
- własnoręczne podpisy.
- Lista obecności na Zebraniu Założycielskim z własnoręcznymi podpisami (min. 7 osób).
- Statut Klubu określający w szczególności:
- nazwę stowarzyszenia, odróżniającą je od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji,
- teren działania i siedzibę stowarzyszenia,
- cele i sposoby ich realizacji,
- sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki Członków,
- władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje, a także możliwość otrzymywania przez członków zarządu wynagrodzenia za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją,
- sposób reprezentowania stowarzyszenia oraz zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności jego uchwał,
- sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich,
- zasady dokonywania zmian statutu,
- sposób rozwiązywania się stowarzyszenia.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w kwocie 10 zł. za wydanie decyzji administracyjnej /nie dotyczy uczniowskich klubów sportowych.
Oryginały wymaganych dokumentów należy złożyć:
- bezpośrednio w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim, w biurze 305a lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres Starostwa.
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł.
- Opłatę skarbową należy uiścić w:
- formie gotówkowej w kasie Starostwa Powiatowego /parter/
- w formie bezgotówkowej w postaci przelewu bankowego na rachunek:
Urząd Miejski Wydz. Finansowy w Ostrowie Wielkopolskim
80 1020 2212 0000 5102 0461 1572
Tytuł wpłaty : Opłata skarbowa - za dokonanie wpisu do ewidencji klubu sportowego (nazwa klubu).
UWAGA!
Z OPŁATY ZWOLNIONY JEST UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY NA PODSTAWIE USTAWY Z DNIA 16 LISTOPADA 2006 r. O OPŁACIE SKARBOWEJ.
Termin i sposób załatwienia
- Wpis i odmowa wpisu do ewidencji następuje w drodze decyzji.
- Decyzję o wpisie do ewidencji klubów sportowych wydaje się w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie, urząd wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
- Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.,
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie ewidencji klubów sportowych z dnia 18 października 2011 r.,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Starosty Ostrowskiego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Inne informacje
- Jeżeli na zebraniu założycielskim nie dokonano wyboru władz Klubu, tj. Zarządu i Komisji Rewizyjnej, w ciągu 30 dni należy zwołać Walne Zebranie Członków oraz zgodnie z zapisami w statucie dokonać wyboru władz klubu. Po dokonaniu wyboru władz należy powiadomić o tym fakcie Starostę Ostrowskiego, przesyłając protokół z posiedzenia.
- Zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz ustawą z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej podmioty posiadające osobowość prawną są zobowiązane posiadać numer REGON I NIP. Po dopełnieniu formalności należy powiadomić o tym fakcie Starostę Ostrowskiego, przesyłając kopię dokumentu nadania wyżej wskazanych numerów.
- Wszelkie zmiany dokonane po wpisie do ewidencji, w szczególności zmiany dotyczące nazwy, siedziby, adresu do korespondencji, składu zarządu i organu kontroli wewnętrznej, statutu należy na bieżąco aktualizować w Starostwie Powiatowym w Ostrowie Wielkopolskim w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.
Informacji udziela:
Izabela Grabska
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim
Aleja Powstańców Wielkopolskich 16
63-400 Ostrów Wielkopolski
Poziom III, pokój nr 305a, tel. 62 73 78 474, e-mail: op@powiat-ostrowski.pl
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
- Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Ostrowskiego z siedzibą przy al. Powstańców Wielkopolskich 16, 63-400 Ostrów Wielkopolski.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat-ostrowski.pl lub pisemnie na adres: al. Powstańców Wielkopolskich 16, 63-400 Ostrów Wielkopolski.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z 7.04.1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 2.05.2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów, ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego i ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej, którym jest nadzór nad działalnością stowarzyszeń.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
- d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych mogą być podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora, firmy świadczące usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów oraz inne podmioty uprawnione do tego na mocy odrębnych przepisów prawa.