Wykreślenie z ewidencji klubu sportowego nieprowadzącego działalności gospodarczej lub uczniowskiego klubu sportowego
WNIOSEK O WYKREŚLENIE Z EWIDENCJI KLUBÓW SPORTOWYCH
Jednostka prowadząca - Wydział Edukacji, Kultury i Sportu
Wymagane dokumenty
Etap I
- Zawiadomienie do Starosty Ostrowskiego o wszczęciu postępowania likwidacyjnego /do pobrania/ wraz z:
- protokołem z zebrania w sprawie likwidacji klubu
- uchwałą o rozwiązaniu klubu wraz ze wskazaniem likwidatora
- listą obecności członków klubu na zebraniu
- ogłoszeniem o likwidacji klubu
Etap II
- Wniosek do Starosty Ostrowskiego o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji /do pobrania/ wraz z :
- dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej w kwocie 10 zł. za wydanie decyzji administracyjnej/nie dotyczy uczniowskich klubów sportowych.
Oryginały wymaganych dokumentów należy złożyć:
- bezpośrednio w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego, w biurze 305a lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego.
Opłaty
- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł.
- Opłatę skarbową należy uiścić w:
- formie gotówkowej w kasie Starostwa Powiatowego /parter/
- w formie bezgotówkowej w postaci przelewu bankowego na rachunek:
Urząd Miejski Wydz. Finansowy w Ostrowie Wielkopolskim
80 1020 2212 0000 5102 0461 1572
Tytuł wpłaty : opłata skarbowa - za wykreślenie z ewidencji klubu sportowego (nazwa klubu).
UWAGA!
Z OPŁATY ZWOLNIONY JEST UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY NA PODSTAWIE USTAWY Z DNIA 16 LISTOPADA 2006 r. O OPŁACIE SKARBOWEJ.
Termin i sposób załatwienia
- Wykreślenie klubu sportowego z ewidencji następuje w drodze decyzji.
- Decyzję o wykreśleniu z ewidencji klubów sportowych wydaje się w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie urząd wydaje decyzję o odmowie wykreślenia z ewidencji.
Przebieg postępowania:
Wykreślenie klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej lub uczniowskiego klubu sportowego z ewidencji prowadzonej przez Starostę Ostrowskiego jest możliwe dopiero po zakończeniu likwidacji klubu sportowego.
Likwidację klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia przeprowadza się na zasadach dotyczących stowarzyszeń (art.36 - 39 ustawy Prawo o stowarzyszeniach z w związku z art. 4 ust. 2 ustawy o sporcie). Likwidacja klubu polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.
Kroki:
- Jeżeli członkowie klubu sportowego chcą, aby klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na Zebraniu Członków Klubu:
- podjąć uchwałę o rozwiązaniu klubu zgodnie z zapisami statutu klubu
- sporządzić protokół z zebrania
- sporządzić listę obecności członków klubu na zebraniu.
Uchwała powinna określać:
- datę rozwiązania klubu, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji
- cel, na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego klubu
- wyznaczenie likwidatora, jednakże w przypadku braku takiego wskazania w uchwale i statucie likwidatorami są członkowie Zarządu.
- Następnie likwidator:
- sporządza sprawozdanie finansowe (zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości) na dzień poprzedzający dzień rozpoczęcia likwidacji,
- pisemnie zawiadamia Starostę Ostrowskiego o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu oraz dołącza protokół z Walnego Zebrania wraz z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności,
- podaje do publicznej wiadomości informacje o wszczęciu postępowania likwidacyjnego np. poprzez ogłoszenie w lokalnej prasie, stronie internetowej, mediach społecznościowych. Może również złożyć 3 szt. ogłoszenia o likwidacji, które zostaną wywieszone na tablicach Starostwa Powiatowego w Ostrowie Wielkopolskim na okres 2 tygodni
- ogłoszenie powinno zawierać informacje o rozpoczęciu likwidacji, dane i kontakt do likwidatora oraz datę do kiedy można zgłaszać ewentualne roszczenia wobec likwidującej się organizacji.
- W dalszej kolejności likwidator:
- ustala listę wierzycieli i dłużników,
- przystępuje do zbycia majątku klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli,
- zamyka rachunek bankowy, w banku w którym klub go posiadał,
- sporządza sprawozdanie finansowe zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości - stan rachunkowy na koniec likwidacji
- sporządza protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego),
- dokonuje innych czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji w tym zawiadamia właściwy urząd skarbowy i urząd statystyczny
- sporządza sprawozdanie z podjętych przez siebie działań w toku likwidacji.
- Likwidator składa do Starosty Ostrowskiego wniosek o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji wraz z dowodem opłaty skarbowej.
Informacji udziela:
Izabela Grabska
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim
Aleja Powstańców Wielkopolskich 16
63-400 Ostrów Wielkopolski
Poziom III, pokój nr 305a, tel. 62 73 78 474, e-mail: op@powiat-ostrowski.pl
Obowiązek informacyjny Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
- Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Ostrowskiego z siedzibą przy al. Powstańców Wielkopolskich 16, 63-400 Ostrów Wielkopolski. 2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat-ostrowski.pl lub pisemnie na adres: al. Powstańców Wielkopolskich 16, 63-400 Ostrów Wielkopolski. 3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z 7.04.1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 2.05.2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów, ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego i ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej, którym jest nadzór nad działalnością stowarzyszeń. 4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora. 5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do: a) dostępu do swoich danych osobowych, b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe, c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
- d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
- Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania. 8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu. 9. Odbiorcami danych mogą być podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora, firmy świadczące usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów oraz inne podmioty uprawnione do tego na mocy odrębnych przepisów prawa.