Zgłoszenie sprzedaży pojazdu
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Oświadczenie o sprzedaży pojazdu (dostępne w urzędzie lub na stronie internetowej)
 - Załączniki:
- dokument na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu;
 - w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub jednego ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa;
 
 - Do wglądu:
- dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych);
 - aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) i zaświadczenie o numerze REGON (dotyczy podmiotów posiadających osobowość prawną);
 - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą)
 
 - 
Zawiadomienie o zbyciu (sprzedaż, darowiznę) pojazdu powinno być złożone w terminie 30 dni od daty sprzedaży pojazdu.
Zawiadomienia można dokonać również przez internet korzystając z portalu gov.pl, pod warunkiem posiadania profilu zaufanego.
Link do formularza: www.gov.pl
 
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim
 Wydział Spraw Społecznych
 Referat Rejestracji Pojazdów
 ul. Al. Powstańców Wielkopolskich 16
 parter, sala obsługi interesantów, stanowiska od 1-7
Poniedziałek od 8:00 do 16:00
Wtorek – piątek od 8:00 do 15:00
 Tel. 627 378 442, 627 378 443, 627 378 444, 627 378 445, 627 378 446.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Od ręki, poprzez umieszczenie stosownej adnotacji na dokumencie potwierdzającym zbycie pojazdu.
OPŁATY:
Brak
OPŁATA SKARBOWA:
- 17 zł od złożonego pełnomocnictwa (wpłata na konto Urzędu Miasta Ostrowa Wielkopolskiego Wydział Finansowy nr konta: 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572)
 
Z opłaty skarbowej zwolnieni są małżonkowi, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
 TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym – tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 oraz przepisy wykonawcze do ustawy.

