Zgłoszenie sprzedaży pojazdu
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Oświadczenie o sprzedaży pojazdu (dostępne w urzędzie lub na stronie internetowej)
- Załączniki:
- dokument na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu;
- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika lub jednego ze współwłaścicieli pojazdu wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa;
- Do wglądu:
- dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych);
- aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) i zaświadczenie o numerze REGON (dotyczy podmiotów posiadających osobowość prawną);
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą)
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim
Wydział Spraw Społecznych
Referat Rejestracji Pojazdów
ul. Al. Powstańców Wielkopolskich 16
parter, sala obsługi interesantów, stanowiska od 1-7
Poniedziałek od 8:00 do 16:00
Wtorek – piątek od 8:00 do 15:00
Tel. 627 378 442, 627 378 443, 627 378 444, 627 378 445, 627 378 446.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Od ręki, poprzez umieszczenie stosownej adnotacji na dokumencie potwierdzającym zbycie pojazdu.
OPŁATY:
Brak
OPŁATA SKARBOWA:
- 17 zł od złożonego pełnomocnictwa (wpłata na konto Urzędu Miasta Ostrowa Wielkopolskiego Wydział Finansowy nr konta: 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572)
Z opłaty skarbowej zwolnieni są małżonkowi, wstępni, zstępni, rodzeństwo.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym – tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 oraz przepisy wykonawcze do ustawy.
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenia sprzedaży pojazdu należy dokonać w terminie 30 dni.