Zaświadczenie o samodzielności lokalu
Al. Powstańców Wielkopolskich 16
63-400 Ostrów Wielkopolski
II p. pok.: 321-326
Fax: (062) 737-84-33
e-mail: starostwo@powiat-ostrowski.pl
Godziny przyjmowania interesantów:
poniedziałek-piątek godz. 8:30 – 15:30
Dane do uiszczania płaty skarbowej:
Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim
Wydział Finansowy PKO Bank Polski S.A. 80 1020 2212 0000 5102 0461 1572
Struktura Referatu:
Dyrektor Wydziału
Marcin Woliński
pok. 326, tel. (062) 737-84-48
rp@powiat-ostrowski.pl
Kierownik Referatu
Dorota Smuga
pok. 323, tel. (062) 504-83-34
d.smuga@powiat-ostrowski.pl
Maciej Gajewski –podinspektor
pok. 321, tel. (062) 737- 84 -90
m.gajewski@powiat-ostrowski.pl
Aldona Nowak – podinspektor
pok. 325, tel. (062) 737-84-32
an@powiat-ostrowski.pl
Izabela Wróbel – inspektor
pok. 224, tel. (062) 737-84-85
iwrobel@powiat-ostrowski.pl
Joanna Jaster – inspektor
pok. 324, tel. (062) 737-84-85
j.wierusz@powiat-ostrowski.pl
Marcin Czempiński – inspektor
pok. 225, tel. (062) 737-84-32
m.czempinski@powiat-ostrowski.pl
Elżbieta Walczak- inspektor
pok. 325, tel. (062) 737-84-32
e.walczak@powiat-ostrowski.pl
Magdalena Dolata- inspektor
pok. 325, tel. (062) 737-84-32
m.dolata@powiat-ostrowski.pl
Julia Sówka- pomoc administarcyjna
pok. nr 322, tel.( 062 50-48-333)
j.sowka@powiat-ostrowski.pl
Szymon Pułkownik- pomoc administarcyjna
pok. nr 322, tel.( 062 50-48-333)
szpulkownik@powiat-ostrowski.pl
PROCEDURA
Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego, użytkowego, garażu wydawane jest na wniosek każdego kto ma w tym interes prawny.
Zaświadczenie wydawane jest na podstawie danych i materiałów dostarczonych przez wnioskodawcę.
We wniosku należy podać:
- Dane identyfikacyjne wnioskodawcy (imię i nazwisko lub nazwę instytucji oraz adres) oraz pełnomocnika jeżeli działa w jego imieniu.
- Interes prawny jaki ma wnioskodawca w uzyskaniu zaświadczenia (w jakim celu wydaje się zaświadczenie)
- Rok zakończenia budowy, przebudowy lub zmiany sposobu użytkowania lokalu.
- Określenie przeznaczenia lokalu (zgodnie z pozwoleniem na użytkowanie lub ze zmianą sposobu użytkowania).
- Rodzaj lokalu (mieszkalny lub użytkowy), położenie pomieszczeń przynależnych oraz adres.
Do wniosku należy dołączyć:
- Czytelne kopie rysunków z posiadanej przez właściciela dokumentacji. Rysunki przedstawiające rzuty poziome kondygnacji (fragmenty kondygnacji) powinny zawierać jednoznaczny opis pomieszczeń oraz graficzne oznaczenie granic lokalu i pomieszczeń przynależnych.
- Dokument świadczący o zakończeniu budowy – kopia pozwolenia na użytkowanie budynku lub zgłoszenia zakończenia budowy bądź dokumentu świadczącego o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania lokalu. W przypadku braku takich dokumentów – dla budynków starych – należy podać rok zakończenia budowy.
- Oświadczenie właściciela lokalu, złożone na rysunkach, potwierdzające, że przedstawiony na nich stan jest aktualny i po zakończeniu budowy (przebudowy, zmiany sposobu użytkowania) nie zostały wprowadzone żadne zmiany.
- Dowód wniesienia należnej opłaty skarbowej.
- Pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy – oryginał lub urzędowo poświadczony odpis.
W przypadku, gdy właściciel nie posiada wymaganej dokumentacji, opisane powyżej w punkcie 1 kopie rysunków mogą być zastąpione:
- Inwentaryzacją budowlaną fragmentu budynku zawierającą:
- Rzuty poziome fragmentów kondygnacji z opisem pomieszczeń, graficznym oznaczeniem granic lokalu i pomieszczeń przynależnych- przekrój,
- Opis (w niezbędnym zakresie).
Inwentaryzację budowlaną powinna wykonać osoba posiadająca odpowiednie przygotowanie zawodowe
- Uproszczonymi rysunkami fragmentu budynku (rzuty i przekrój lub, co najmniej, wysokość pomieszczeń), przedstawiającymi jednoznacznie podstawowe elementy budowlane, opis pomieszczeń, graficznie oznaczone granice lokalu oraz jego położenie względem części wspólnych i innych lokali. Rysunki muszą być opatrzone dodatkowym oświadczeniem - osoby posiadającej stosowne uprawnienia - potwierdzającym, że dany lokal spełnia warunki samodzielności określone w art. 2, ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku o własności lokali (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r. nr 80, poz. 903 ze zmianami).
Wszystkie oświadczenia powinny być zaopatrzone w datę i podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej.
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o samodzielności lokalu stronie przysługuje zażalenie, składane w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia, do Wojewody Wielkopolskiego, za pośrednictwem Starosty Powiatu Ostrowskiego.
TRYB ODWOŁAWCZY
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Starosty Powiatu Ostrowskiego, reprezentowanego przez Wydział Architektury i Budownictwa.
PODSTAWY PRAWNE
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 roku - O własności lokali
OPŁATA SKARBOWA
- od zaświadczenia (za każde– dotyczy lokali użytkowych) – 17 zł
- za pełnomocnictwo - 17 zł
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 7 dni od dnia złożenia wniosku.